بهره وری تیم فروش

بهره وری تیم فروش چیست و چگونه به وجود می آید ؟

بهره وری تیم فروش چیست و چگونه به وجود می آید ؟ همراه ما باشید تا با هم به بررسی آن بپردازیم

بهره وری تیم فروش:

بهره وری در فروش به معنی افزایش و به حداکثر رساندن فروش با حداقل هزینه می باشد

لذا موارد ذیل باید مورد توجه قرار گیرد.

 

  • بهره وری در فروش: 

بهره وری در فروش به معنی افزایش و به حداکثر رساندن فروش با حداقل هزینه می باشد

1 – آموزش کادر فروش:

آموزش تیم فروش در خصوص اصول و نحوه مذاکره در راستای افزایش فروش در کنار کاهش زمان مذاکره صورت پذیرد.

 

2 – تعیین اهداف:

اهداف بر اساس ریال، تعداد مشتری، گروه کالایی و کالایی که کند فروش می باشد باید تعریف و پنج روز مانده

به شروع ماه به فروشنده اعلام گردد.

 

3 – سنجش فروش انجام شده به اهداف :

باید ابزار سنجش اهداف به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه بر اساس ریال، تعداد مشتری

گروه کالایی و کالای کند فروش  محیا گردد و فروشنده از وضعیت خود نسبت به اهداف بصورت روزانه آگاه باشد.

 

4 – رقابت تیم فروش:

هنگامی که برای تیم اهداف تعیین شود میبایست رقابت بین افراد ایجاد شود و افراد موفق تشویق و وقت بیشتری

برای افرادی که موفقیت کمتری دارند در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید

‎آیا شما یک نابغه فروش هستید ؟ آزمون شناخت شغل مناسب

بهره وری تیم فروش

بهره وری تیم فروش

 

5 – جلسات منظم و هفتگی تیم فروش :

اهداف جلسه باید تعریف شده باشد و یکی از مواردی که هر هفته باید انجام شود اطلاع رسانی در خصوص وضعیت فروش

به هدف باشد و در جلسه مدیر متکلم وحده نباشد بلکه هر فردی که در هر زمینه ای نسبت به دیگران موفق عمل نموده

علت موفقیت خود را به اطلاع دیگران برساند برای مثال فردی که فروش ریالی بالاداشته یا فرد دیگری که تعداد مشتری بیشتری نسبت به هدف جذب نموده یا فردی که در گروه کالایی به اهداف بالایی رسیده و از همه مهمتر فردی که در

فروش کالای کند فروش موفق بوده است موفقیت خود را به دیگران انتقال دهند.

 

بیشتر بخوانید

چطور محصول خود را بفروشیم ؟

 

6 – مدیریت زمان:

جلسات و بررسی عملکرد فروشندگان در ساعاتی باشد که مشتریان در استراحت بسر میبرند.

7 – استراحت تیم فروش:

تیم فروش میبایست پس از دو ساعت مذاکره و ویزیت حداقل یک ربع استراحت کند تا مغز استراحت کند و قطعا

با برنامه ریزی باید فروشنده از مرخصی خود استفاده کند و در کنار خانواده به آرامش دست یابد.

ضمنا شایسته است شرکت تیم فروش را هر دو ماه یکبار به اردوهای سیاحتی و قطعا آموزشی ببرد.

 

8 – استفاده از اتوماسیون:

مواردی مانند گزارش کار فروشنده، راهنمایی درخصوص دستاوردها و نتیجه فروش به اهداف از طریق ایمیل و اتوماسیون به اعضا اعلام گردد.

 

 

وحید صداقتی

علاقه مند به رشد توسعه کسب و کار

یک دیدگاه بنویسید

همراه ما باشید

در شبکه های اجتماعی همراه ما باشید تا محوای متفاوت را ببینید